Uszkodzenie fabryczne. Co dalej? |
Witam. Tydzień temu zakupiłem telefon z abonamentem w sieci Play. Był to Honor 8 z wpłatą własną 180 zł oraz ratami 70 zł miesięcznie na 24 miesiące + abonament. Przy odbiorze w salonie stacjonarnym został włączony, lecz nie została ściągnięta folia fabryczna oraz nie był dokładnie obejrzany przeze mnie (choć sprzedawca proponował obejrzenie). Po powrocie do domu i odpakowaniu smartfona zobaczyłem obicie na górnej ramce (minęło ok. 15 min od podpisania umowy). Od razu zadzwoniłem do salonu, gdzie zwróciłem telefon na gwarancję z wadą fabryczną (jak się okazało oprócz obicia znajdowała się również rysa z tyłu, której nie zauważyłem). Zostały spisane protokoły, telefon został odesłany do serwisu huawei współpracującego z siecią play, który po paru dniach stwierdził, że rysy są uszkodzeniami mechanicznymi wykonanymi przez użytkownika (czyli mnie) i jeżeli chce, aby zostały one naprawione muszę zapłacić 180 zł. Został wypełniony formularz, gdzie została zaznaczona opcja, że nie zgadzam się z ekspertyzą, a telefon został odesłany do głównego serwisu playa. Aktualnie czekam na odzew sieci. Miał ktoś taki przypadek? Obicie fabryczne, opłaca się denerwować i próbować walczyć o swoje? Jeśli tak, to w jaki sposób najlepiej to zdziałać, do kogo się udać, jakie pismo napisać? P.S. Tak, wiem. Powinienem dokładnie obejrzeć telefon w salonie, nauczka dla mnie na przyszłość... |